Nasi praojcowie dobrze sobie radzili z budową gościńców po których goście z całej Europy przyjeżdżali na turnieje rycerskie w Poznaniu i Wrocławiu, Krakowie i Lwowie a nawet na Klepisku Narodowym w nadwiślańskiej wsi między Czerskiem a Płockiem. Działało także sprawnie pobieranie myta
W Koninie możemy podziwiać ślad tamtych sukcesów w postaci znaku drogowego postawionego przez komesa Piotra Włostowica w Roku Pańskim 1151 jako oznaczenie połowy drogi między Kaliszem i Kruszwicą. Jest to jeden z najstarszych zabytków budownictwa drogowego w Europie Środkowej.
Tysiąc lat przed komesem Piotrem było to ważne miejsce przeprawy przez Wartę na Szlaku Bursztynowym.
Poza tym historia Konina jest typowa dla większości średniowiecznych miasteczek polskich: Kazimierz Wielki otoczył murami i zamek postawił, a Szwedzi to wszystko wysadzili w powietrze. Obecnie ważny ośrodek przemysłowy między Zespołem Elektrowni PAK a bazyliką w Licheniu.
Kilka metrów dalej, w ścianie Kościoła św. Bartłomieja, znajduje się innej natury znak drogowy z napisem:
„Koniec Drogi, nikt go nie powstrzyma, stąd do wieczności”
Komentarze użytkowników
Na razie brak komentarzy na ten temat...